Friday, 14 April 2017

IM STILL ALIVE..... barely

Welp i guess I am indeed a very irresponsible blogger, trust me ppl its not ez. I thought the first term in KTJ was hectic tryna finish all the syllabus but second term was like "Bitch you thought". I got super busy and caught up with pretty much everything. A-level is one thing and then I got this Sixth Form Committee stuffs to do and we started uni applications. Mayn I was busy. My third term is starting in like 3 days and my AS is less than 20 days from now. As usual, I'm struggling to kick those trial grades to A* (last minute as usual). Super sorry for being inactive, I sort of forgot I have a blog lolololol.

  I checked my stats and the numbers increased significantly last month (March 2017), I'm guessing it is probably the SPM 2016 leavers doing their research on scholarship. Been there my friends, I wish yall goodluck and I lowkey cant wait to meet the next batch of Petronas scholars ;) If you guys need any help or have any questions feel free to hit me up on my email 18nursabrina@ktj.edu.my or can insta dm me sxbby.crsx . I'll try to help as much as I can about scholarship applications, I'm not the senpai for this tho but I do know this and that.

Friday, 11 November 2016

3 Months Post-KTJ

I feel like I am the worst blogger ever. Well, to be quite honest I barely remember I own a blog anymore lol. So soz guys, I can explain.

   Today marks the 90th days of me in KTJ. I know I promised an entry on early lives in KTJ in my last post but oh well, A-levels happened. I actually did write half of the 'supposedly-to-be-posted' entry on my first week here, when personal time still exist as a newbie, but I kinda stopped half-way for dinner and never came back opps! Later on I figured "nah it's probably too late to post about induction week now" so i deleted the draft (there goes 1 hour of my life that I'm never gonna get back lol).

   So, moving on! Kolej Tuanku Ja'afar, or famously known as KTJ is nothing like what I imagined it will be, it is indeed better! Well, probably because I was expecting for the worst case scenarios but yeah KTJ is quite nice. But you know what is better? The people. Since this is an international school, I get to make tons of new friends from different countries and different schools. They are SUPER nice to be friends with and I also got to know new stuff from different cultures.

   In KTJ, we have boarding houses system. 4 boy houses, 3 girl houses and 1 house for the juniors (F1-F3). As a Lower Sixth, I was placed in a senior house, Irinah and for this term, I'm in a room with three other girls, one Korean and two Chinese. The first day we all kinda shy but mayn after 90 days living under the same roof with these people, after countless roommates bonding, shy ain't in our vocab anymore haha. Plus, not to brag but our room-L10 is kinda cool (pun intended cs Elsa hehe). The house on the other hand as a whole, I'm still trying to remember my juniors name cs obviously, I'm bad with names. In my previous school I have like two Chinese classmates and I keep switching their names around and now here, I have like 8213971 Chinese friends so life is good haha.

   I wish I have more time to write here, there's lots of things that happened for the past 3 months I'm in KTJ but as an irresponsible blogger, I just cant find the time to write and update everything here lmao (excuses). I'm actually writing this during first prep and I'm not supposed to do this, I have tons of homework to catch up with and I choose to procrastinate. I honestly just not in the mood to study so here I am HAHA. And oh! The only thing that I hate bout KTJ is the fact that we have school on Saturday, gdi ikr.

I'll try to blog more and post pictures (but really, isn't that what instagram are made for)
P/s: To Sean Chan, do NOT judge my grammar.

Thursday, 28 July 2016

Petronas Education Sponsorship Programme (PESP) Award 2016

For this entry, I'm going to write about my two days experience in Universiti Teknologi Petronas (UTP) located in Tronoh, Perak. It was the first time I ever set foot there and I'm there for PESP Award 2016 [duhh obviously]. Soooooooo lets start! (Another long post as usual heh hope i don't make you guys bored)



SAT 14th May 2016
  So I woke up wayyyyy to early that morning due to excitement i guess? haha anyway I'll be going to UTP by the bus PETRONAS provided. That morning around 87 students are taking the bus and the whole ride took about 3 hours from KLCC. Breakfast provided: bihun with fried egg and banana and of courseeeeee a mineral water (you'll be getting lots of these trust me). For some reason no one wants to sit with me in the bus probably bc everybody has a geng already sobs sobs. But a part of me is actually happy i got to sleep for the entire 3 hours hehehe. You'll need the sleep, rehearsals will drain all your energy by 5pm. Then, we registered at the counter, showed my IC and they gave a chip coin. Now this chip coin is EXTREMELY important and make sure you dont lose it, or you'll have to pay RM50 fine. Yup, no joke.. After that we proceed to the next counter to get our own tags, bus number, room number and table number for luncheon. and oh! They also gave us this hugeeee umbrella we had to carry around zzzz it ain't light.


We need to wear this tag all day long even when you're going on stage lol


And so yeah after registration whatsoever we had lunch. Then, we put our stuff and sit down according to our courses. Don't worry there'll be plenty of volunteers (last year recipients) and Petronas staffs will help you out. If you're a girl and taking MechEng like me, be prepared to sit around guys the entire event haha. My advice here, be friendly and have fun! You are here to celebrate your hardworks after all aight ;) Make sure to make new friends as they might be your classmates in the future. I'll skip the rehearsals part, it is just rehearsals for tomorrow event. They teach you how the chip system work, some cue for surprises, when you need to clap blah blah blah okay and next thing you know it's already 5:30pm! yay. We've been rehearsing all day, so it is supposed to be time to go to the hotel, right? right? WRONG! We still need to go through the Engagement Session with Nelly Francis. The session is not held in Chancellor Hall so we need to take the bus (according to your tags) to the Main Hall. PETRONAS staffs gave us a plastic with bread, a pear and water in it before entering the hall. The session is pretty much simple and straight-forward. If you have any questions to ask, this would be the perfect time. They also introduced to us all the people that will be taking in charge of all the students locally and overseas. Session lasted for about 1 hour and it's finally time for hotel.

  Our hotel are literally so far all the way back in Kampar (pretending i know Perak map) but still, it is far. Almost an hour ride from UTP. This time, I get to sit beside my roommate i met earlier at the hall. I was literally so tired and sleepy and tired I barely listen to our conversation haha. But she's super nice and friendly. Finally, a total of 7 bus arrived at the hotel, took our keys at the lobby and wahhhh the room is uhmazing, Thank you PETRONAS. I'm in a room with two other scholars and we are all malay. So after we got ourselves clean, we go iron baju bla bla bla and went to bed early. Big day tomorrow! Well, that's a lie, my roommates did go to bed early but i'm starving since i didnt eat my dinner so i asked a friend of mine (which happens to be on the same floor) to buy me mcd nuggets. The waiting for food is torture bc i can barely open my eyes but im starving in the same time haha. But hey, I finally got my food and went to bed around 11:30pm. Shout out to the delivery guy (my friend) even tho he ate half the bbq sauce smh


The delivery guy: 
Basically the only person i actually know out of 200+ recipients tht day

Edited: His name is Syameer, he's gay and available. Yup this is requested hahaha



SUN 15th May 2016
   Yayyyy the big day is finally here! We woke up pretty dang early that morning (obv duhhh girl took forever to get ready) and we had breakfast at the hotel before checking out. Since the hotel is so far away from UTP we got on the bus as early as 7 in the morning, yup, SEVEN AM. Fortunately I am a morning person, jk im not, who took breakfast before seven?!?!?! Nvm, moving on, as soon as we arrived, we were rushed to put all of our luggage in a room before taking a sit in the hall. Istg we were all running frantically to our seat thinking we were late but then we had to wait like almost 2 hours before the actual event starts smh.

 So the event start with welcoming all the VVIP and parents and then we sang the National Anthem and PETRONAS Song. After doa recital, there's a typical 'keynote-lah-sangat' speeches from two VVIPs and its's finally time for award presentation. Since there are LOTS of recipients that day, we were literally running all over the place haha even the staffs asked us to walk faster on stage. So as you can guess, we were on stage less than 30 seconds? lol but afraid not, they have your face and name and courses on the huge screen afterall (so embarassing). To close the event, there's a speech from a representative among the scholars named Farhana from KYS (she happens to be going to ktj with me later). The speech got at least half the hall crying, her story is so personal and obviously im weak, ofc i cried. Before we can finally dismiss for lunch, we had a photography session with the VVIPs on stage, such a fun way to wrap it all up.


as usual malaysian are never on time 



The luncheon is good 
(everyone on the table is so friendly even added us to a whatsapp group)


Roommates!


nope not kidding when i said the screen is huge



  Sooooooo yeah that's it for my entry this time heh. I'm such a bad blogger meh sorry I'm still new at this, I be writing a post about an event that happened 2 months ago LOL I promise to try be a more responsible blogger haha. Not to forget, thank you to PETRONAS for this award ceremony, it was wonderful!

Quick update: I'm now two weeks away from registering into KTJ. All the other scholars (Taylors, UTP, KYUEM) already registered and even started classes heh so basically we are the last one lol. I promise to write an entry on life at KTJ but i cant promise when hehe (it could be next year tho HAHA). Wish me luck for A-Levels!




Saturday, 23 April 2016

Petronas Education Sponsorship Program (PESP) 2016


    Assalamualaikum to all my readers eceh macam ke ramai benor nak baca huhu, this is my first blog entry ever so don't judge meh *peace yo* hehe. So before you guys blah bc of my annoying-ness, lemme briefly introduce myself, my name is Nur Sabrina Bt Mohd Zolkafeli and I'm a 2015 SPM-leavers. Alhamdulillah I got 5A+4As for my spm (not to brag but I'm telling this to avoid further questions) and oh, I'm a proud daily school student. Yup, SMK je geng sis bukan dari sbp or mrsm huhu. On my first entry, I'm gonna share my pathway to obtain a Petronas Education Sponsorship Program aka PESP. (WARNING: it's kinda long hehe)

   To start off, marilah sis cerita tentang interview nya aka Petronas Youngstar Day (PYD). So someone told me (I think my mom heard this from the parents briefing), there are about, roughly 7500 aplicants for PESP every year and only 1400++ will be shortlisted anddddd only 300 person will be chosen for the scholarship. So, make sure interview pulun habis habis, malu semua simpan jejauh oki. Make sure datang pepagi tu with a positive attitude and tegurlah semua orang dengan senyuman, trust me it will help ease your nervous sikit. I'm gonna share my experience since semua blog online dah tak updated langsung zzz payah ceq cari info ritu huhu sadis. My interview session was held in KDU University on 4 April 2016. Basically iv ni ada 2 stages and kalau hang tak lepas stage 1 terus takleh join stage 2. Kejam? Ye sangat kejam bc ada students yang datang dari Kelantan, Terengganu etc. so janganlah hampakan parents anda...... Pepagi students kena daftar (breakfast provided) bla bla bla ada briefing sikit bla bla bla and then off to the computer lab which is, stage 1.

    So! Stage 1 is CPSQ and TSA test. Pe jadah la pulak CPSQ ni zzzz jangan risau benda alah ni shortform for Cambridge Personal Styles Questionnaire. Basically dia nak test korang punya behavior, kacang je jangan risau, jawablah dengan jujur. I can't recall berapa lama the test are (bc saya nyanyok huhi) but usually it will only takes about 20 minutes sebab like i said, kacang goreng. Haaa yang tak kacang is TSA test huhuhu. TSA stands for Thinking Skills Assessment. Quick advice, study la balik sikit sikit add math anda supaya tidak berkarat knowledge tu haha. This test took about 60 minutes and consist of 40 questions. It's damn hard i tell you that, tbh i really dont expect to see my name on the announcement board for stage 2 bc sangattttt susaaaahhhh. Math skill kena power, dia ada juga some verbal question like dia bagi paragraph etc. so baca la doa banyak banyak before masuk computer lab okay! So that's stage 1, my only advice is, soalan susah tinggalkan jelah dulu, masa sangattt sikit.

   Moving on to stage 2! So, lepas habis stage 1 korang kena tunggu sat amik balik your CTC documents, amik makanan and then boleh turun. Around 1 o'clock, the announcement should be out and beraturlah anak anak, tunjukkan nilai murni itu huhu. Sapa yg dapat will be divided into two large group A and B which will then be divided into smaller groups (4-5 person) for your group interview. Kalau dapat group B, tabahlah, lambat la kau balik jawabnya sebab kena tunggu group A habis. I got group B for some weird reason zzzzz and mereput kat hall for like 2 hours bc of some technical problem from lab 16 (i guess). So skip all the nonsense, lepas dia bahagi group, korang akan diberi case study and 15 minutes INDIVIDUALLY to jot down your points (this is done in the hall). Lepas tu your group akan dibawa ke bilik comel sikit dimana anda akan berjumpa 2 interviewer dalam tu. My advice, jangan risau! They're sporting and NOT scary at all. They are not gonna eat you, be confident. Lepas tu each members akan diberi peluang untuk explain your points on the case study, time ni kalau hang orang last and ada yg dah mention your plan or points, please DO state your points confidently. Then, group korang diberi like 30 minutes untuk pilih satu cadangan terbaik and elaborate on it bla bla bla. Advice kat sini banyak, be active but jangan mencelah time orang explain, jangan biadap, silalah bertutur fully english, jangan memalu eh kau sekali je nak interview ni, andddddd pls do shine among the members. There is NO textbook answer, infact, they don't wanna look at your answer, they wanna see how you cooperate and how you deal with conflicts. Yes, time present dia akan smash soalan sikit so make sure smash balik haha. And oh! Jangan lupa senyummmmm. Around 6:30pm my session ended and pulanglah nak, penat doh dari pagi huhuhuhuhuhu.

This is my group members (saya yg peace tu kehkeh)

Semua orang dapat leklek dia bagi bawa balik sbg kenangan gitu

SOOOOOOO THAT CONCLUDE MY PYD!!

Extra information, results will be out around 2 weeks after the iv so chillax dulu okay. Doa banyak banyak ada rezeki adalah, tak dapat pun that means rezeki tempat lain, insyallah.

Two weeks later, jeng jeng jeng, that time I baru balik from EQCamp for Biasiswa Yayasan Telekom and literally baru masuk kereta lepas naik bus ke TBS sendirian (loner detected). My cousin pick me up at TBS and we're heading to SS15 to grab some Nasi Lemak Ayam Darus (very recommended for those yg tak pernah try) and tetiba my phone rings. New messageeeeeee (the best message I ever gets in my entire life)


YAYYYY alhamdulillahhhh kk sis tak nangis but my mom did hehe, happy tears of course. But as you can see dia tak bagi full details so kelam kabutlah balik buka laptop, excited ni nak tahu dapat overseas ke local je. 

I may not seem that excited but I literally jumped in excitement when i read these haha

So that's it, I got it. I secure a scholarship! wow masih tidak percaya yang sis berjaya hehe tak expect langsung bc the competition is tough, ini semua rezeki Allah. I've alwaysss wanted to study abroad and MechEng is my first choice. No complaint, life is good at the moment hehehe

Quick update: I just got invited to the Award Ceremony at UTP next month, sooooo definitely going to update on that soon! 

Thank you sudi baca bebelan saya huhi ;)